Television 2.0: Rex en Rio Review na 4 maanden

Today's post about a Flemish digital television on demand formula by Telenet is only relevant to my Belgian readers, so I'll be continuing in Dutch, sorry!

Nu ik mijn eerste vier maanden met de nieuwe Telenet formule Rex en Rio heb gespendeerd, dacht ik dat het wellicht interessant zou zijn om mijn indrukken tot nu toe met jullie te delen. Mijn eerste review kan je hier lezen.

Op vlak van de opmerkingen die ik eerder had is er weinig veranderd: het voornaamste minpunt is nog steeds het feit dat de prijs voor ons Prime pakket omhoog is gegaan. Waar wij eerder een Prime Film + Sporting Telenet abonnement hadden voor 35,60€, betaal je voor Rio + Sporting Telenet 51,60€. Dat vind ik een zeer sterke prijsstijging die niet volledig goed gemaakt wordt door de voordelen die daar tegenover worden gesteld door Rio.

Het flauwe is dat de prijsstijging eigenlijk eerder komt door Sporting Telenet. Ik bedoel maar, 26,95€ per maand om een paar VOETBALMATCHES te kunnen zien? Dan vind ik 24,95€/maand voor Rio eigenlijk wel een schappelijke prijs, als ik even terugdenk aan hoeveel ik er de laatste periode gebruik van heb gemaakt. Idealiter wordt de combo-optie dus gewoon weer voordeliger, zoals eerder het geval was.



Like ugh Sporting Telenet GTFO

De voornaamste voordelen van Rio zijn vooral het gemak, en het aanbod. Ik ben persoonlijk niet echt ervaren in de courante praktijk van het (illegaal) downloaden van series, en algemeen spreekt dat idee me ook niet zo aan: het is meer gedoe om te moeten zoeken naar de juiste versie - liefst met ondertitels voor mijn vriend - en ik kijk duizend keer liever naar mijn fancy ass 49inch televisiescherm dan naar mijn prullig klein laptopscherm. Dat trouwens heel slecht geluid heeft.

Om even een scenario te schetsen dat de laatste maanden een aantal keer is voorgekomen: ik lees ergens online een verwijzing naar een sterke serie die me meteen aanspreekt. Ik denk "hey, zou die al op Rex en Rio staan?" en yes, daar heb je 'em. Zo heb ik onder andere Top of the Lake (Nieuw-Zeelandse, feministische, Twin Peaks achtige detectieve serie met Peggy van Mad Men: mega aanrader) en Vikings (sfeervolle, historical/fantasy dramareeks met Lagertha aka een van de coolste chicks op tv OOIT) ge-binge-watched. Absoluut heerlijk als je na een lange dag werken gewoon in de zetel wil ploffen en nul extra effort wilt maken.




Lagertha heeft ook echt fantastische kapsels. Move over Daenerys.

In short: ik zie ons in de toekomst eerder Sporting Telenet opzeggen dan Rio. Wat mijn vriend daarvan denkt moet je hem maar vragen.

11 comments

  1. Steek usb in tv, voila, mijn gratis Rio right thur :p En 30 euro om sport te zien?! Cray cray!

    ReplyDelete
  2. Ik moet echt eens naar Top Of The Lake kijken, staat al zo lang op mijn "lijstje". ^^
    Overigens vind ik Rex&Rio absoluut niet slecht, maar het kan beter. Zo kan je als inwoner van de VS bv. een iTunes-abonnement nemen op Mad Men voor $35. Elke zondagavond download je dan de laatste aflevering. Je betaalt dus niet eens enkel voor het recht om te streamen, je mag die downloads gewoon bijhouden. Had ik die optie maar. Ik wil graag betalen voor goeie tv-programma's, maar ik wil ze dan ook wel kunnen kijken vlak nadat ze zijn uitgezonden.

    ReplyDelete
  3. THIS is why ik dit soort posts zo leuk vind: omdat mijn lezers altijd awesome feedback hebben :-D dat klinkt inderdaad als een heel coole optie!

    ReplyDelete
  4. Top Of The Lake eerst op het lijstje zetten en dan Viking, dammit ik wil ook digitale tv :'( :p

    ReplyDelete
  5. Vikings loopt al een tijdje, ik keek dat vroeger mee met mijn ex, maar ik was niet echt overtuigd, maa ik was dan ook volop bezig met het inhalen van GoT, dus veel interesse was er toen al niet, mss toch opnieuw een kans geven dan.. Ik plug meestal gewoon mn laptop in mijn tv in en ondertitels kan je tegenwoordig ook makkelijk vinden, maar idd het is even zoeken en niet kant en klaar zoals Rex&Rio :p

    ReplyDelete
  6. Hahaha, het onderschrift bij die foto! Persoonlijk wacht ik nog steeds tot Netflix naar België komt, want het lijkt mij dat dat goedkoper is en quasi alle Amerikaanse series heeft. Tot dan blijf ik piraat!

    ReplyDelete
  7. Wij hebben gebruik gemaakt van de actie waarbij je het 1 maand kon proberen aan 10 euro. Het aanbod viel mee, maar ik viel er nu ook niet van achterover. De films waren vrij gedateerd en wat me heel sterk ergerde bij de series was dat die maar een beperkt aantal dagen beschikbaar waren. Zo moest ik vlug vlug True Detective uitkijken en tegen dat mijn man kon kijken, waren de afleveringen al terug verdwenen. Van veel series had je ook enkel het recentste seizoen, maar ik wou bijvoorbeeld graag starten met een aantal vroegere seizoenen.
    Nee, wij waren niet overtuigd. :)

    ReplyDelete
  8. Ja, rechten zijn echt supervervelend maar ik vraag me af of een andere provider daar zoveel makkelijker omheen kan? De films leken mij eerst ook eerder gedateerd, maar ze worden wel aangevuld met alle films die op prime uitkomen en daar zitten toch echt alle toppers tussen hoor! Gewoon niet meteen na de cinema release.

    ReplyDelete
  9. de eerste vijf afleveringen ofzo keek ik gewoon mee en was ik erg meh, maar toen INEENS was ik mee en vond ik alles spannend :D Vikings is erg sfeervol en ik apprecieer dat er niet om de vijf botten een koppel tetten in beeld komt.

    ReplyDelete
  10. Haha bleuh zoveel geld voor voetbal, nooit ten huize Timmerman ze :D
    Naomi, x

    ReplyDelete